Vyhľadať
Vyhľadať

Obchodné a reklamačné podmienky B2C

1. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim v oblasti predaja tovaru medzi spoločnosťou SECURKO s.r.o.  a jej obchodnými partnermi.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.

Predávajúci: SECURKO s.r.o.

  • Adresa: Kysucké Nové Mesto, Štúrová 396, 024 04, Slovenská Republika
  • IČO: 47474912
  • IČ DPH. SK2025910042
  • Zapísaná v obchodnom registri v Okresnom súde Žilina, Vložka číslo:  60671/L
  • Telefón: +421 903 516 639, +421 0903 131 205
  • E-mail: objednavky@securko.sk
  • Prevádzková doba: Po – Pi 8:00–16:00
  • Bankové spojenie: Prima Banka , IBAN: SK6656000000007955428001


Kupujúci:

Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ:
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Spotrebiteľ pri začatí obchodných vzťahov odovzdáva predávajúcemu iba svoje kontaktné údaje, nutné pre bezproblémové vybavenie objednávky, poprípade údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch.
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Zb., o ochrane spotrebiteľa, ako aj súvisiacimi predpismi, všetko v znení noviel.

Podnikateľom je osoba:

zapísaná v obchodnom registri (predovšetkým obchodné spoločnosti)
ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia (živnostník zapísaný v živnostenskom registri)
osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia na základe špecifických predpisov (sem patria napríklad slobodné povolania ako advokáti atď.)
osoba, ktorá prevádzkuje poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa špecifického predpisu.
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi.

 

Kúpna zmluva:

Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru dodávateľom na stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky dodávateľom. Toto prijatie dodávateľ bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
Ak je kupujúcim podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu s týmto jeho návrhom.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy budú riešené výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky.
Podľa novely zákona č. 222/2004 Sb., o dani z pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník tovar ešte neprijal a nezaplatil.

 

2. OCHRANA INFORMÁCIÍ

Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe a pod., s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru (oznámenie mena a adresy dodania). Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté kupujúcim predávajúcemu za účelom splnenia objednávky, sú zhromažďované spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení. Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatváranej kúpnej zmluvy, a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.

 

3. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je spotrebiteľ.

V zmysle ustanovenia § 12 zákona O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote doručený list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta predávajúceho.
Tovar je kupujúci spotrebiteľ povinný vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, predávajúci môže vrátenú cenu znížiť o tomu zodpovedajúcu čiastku. Peniaze budú vrátené kupujúcemu spotrebiteľovi do 15 dní od účinnosti odstúpenia od zmluvy kupujúcim.

Predávajúci nie je povinný po uplynutí zákonom stanovej lehoty 7 dní (zákon č. 108/2000 Z.z.) prijať na reklamáciu nevyčistený alebo inak znečistený tovar nezodpovedajúci hygienickým štandardom.
Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie v tejto lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením, či suma bude vyplatená v hotovosti alebo či bude čerpaná pre ďalší nákup.

Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu kredit, ktorý na jeho žiadosť bude odoslaný na ním uvedený účet, a to najneskôr do 15 dní od účinnosti odstúpenia od zmluvy. Pri neuvedení čísla účtu je suma v rovnakej lehote automaticky pripravená na čerpanie pomocou ďalšieho nákupu alebo na vyzdvihnutie v hotovosti na základe predloženia originálneho dobropisu, ktorý je bez zbytočného odkladu po vyriešení odstúpenia od kúpnej zmluvy zákazníkovi zaslaný.

Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ.

V prípade, že kupujúci je podnikateľ, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, uplynutej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.

 

4. PODMIENKY NA PRIJÍMANIE OBJEDNÁVOK

Na objednávkach uvádzajte názov odberateľa, adresu doručenia, IČO, DIČ. Podmienkou je uvedenie telefónneho kontaktu, aby sa s Vami doručovateľská služba mohla spojiť. Ďalej uveďte číslo objednávky pod ktorou ju evidujete, meno a podpis oprávnenej osoby, spôsob dodania tovaru. Z dôvodu urýchlenia vybavenia dodávky uveďte, či žiadajte o kompletnú dodávku, alebo o okamžité dodanie tých položiek, ktoré sú na sklade. Objednávky, v ktorých budú použité rôzne prezývky namiesto riadneho mena a priezviska, budú automaticky stornované a nebudú akceptované.

Objednávky môžete podávať jedným z nasledujúcich spôsobov:

Ceny účtované za tovar vychádzajú z aktuálneho cenníka ku dňu expedície. Objednávka odberateľa je platná len po písomnom potvrdení dodávateľa (t.j. SECURKO s.r.o. )

 

5. DOKLADY

Faktúra a dodací list:

Sú vystavené a priložené k tovaru (v prípade dopravy tovaru prepravnou službou)  alebo odovzdané zákazníkovi pri osobnom prebratí tovaru v sídle spoločnosti. Všetky platné doklady musia obsahovať pečiatku a podpis zodpovedného pracovníka predávajúceho. Bez týchto náležitostí sú vystavené doklady považované za neplatné. Pokiaľ zákazník požaduje uvedenie zoznamu sériových čísel, je nutné o to požiadať pri objednávaní tovaru.
Predávajúci sa s kupujúcim môžu dohodnúť na platbe vopred. V takomto prípade bude kupujúcemu vystavená proforma (zálohová) faktúra a tovaru bude dodaný až po jej uhradení.

 

6. PODMIENKY PRI ZAPOŽIČANÍ TOVARU

Odberateľovi sa zapožičiava tovar na dohodnutú dobu uvedenú na dodacom liste. Odberateľ je plne zodpovedný za takýto tovar a jeho prípadné poškodenie a to v plnej výške ceny tovaru podľa cenníka, v čase kedy bol tovar zapožičaný. Pri prekročení termínu vrátenia zapožičaného tovaru o 14 kalendárnych dní bude odberateľovi vystavená faktúra za tento tovar.
V prípade potreby odberateľ môže písomne e-mailom požiadať o predĺženie zapožičania tovaru.
Zapožičaný tovar sa nesmie nainštalovať!
Zapožičaný tovar sa odberateľ zaväzuje vrátiť kompletný v rovnakom stave ako bol zapožičaný a v pôvodnom obale. Obal nesmie byť porušený, popísaný, polepený, atď.
Pri vrátení tovaru prosím pozorne skontrolujte tovar, jeho kompletnosť, vložte do pôvodného obalu a zabaľte, aby sa pôvodný obal nepoškodil a neprelepil. Pri vrátení tovaru prostredníctvom zásielkovej služby zabaľte tovar do ďalšieho obalu.
Tovar je po celú dobu zapožičania, až do jeho zaplatenia, majetkom spoločnosti SECURKO s.r.o..

 

7. PLATOBNÉ PODMIENKY

Platbu objednaného tovaru je možné uskutočniť bankovým prevodom na účet predávajúceho, v prípade platnej rámcovej kúpnej zmluvy s dohodnutou splatnosťou alebo osobne platbou priamo na účet.

V prípade nedodržania termínu splatnosti faktúry bude  účtované penále v zmysle Obchodného zákonníka za každý deň omeškania 0,05% z celkovej sumy faktúry ak nie je zmluvne dohodnuté inak. UPOZORNENIE: Tovar je až do úplného zaplatenia faktúry majetkom spoločnosti SECURKO s.r.o..

Platby prostredníctvom systémov okamžitých platieb sú vykonávané cez platobnú bránu spoločnosti Comgate Payments, a.s., so sídlom Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové, IČ (IČO): 27924505, DIČ CZ27924505.  V prípade, že kupujúci chce reklamovať platbu za tovar, vykonanú prostredníctvom platobnej brány Comgate, bude reklamácia kupujúcim uplatnená u predávajúceho, ktorý od kupujúceho získa potrebné údaje k riešeniu reklamácie. Potrebné údaje k reklamácii: telefónny alebo e-mailový kontakt na kupujúceho a číslo objednávky. Predávajúci následne tieto údaje poskytne spoločnosti Comgate, ktorá na základe predložených údajov vykoná šetrenia na overenie oprávnenosti reklamácie. O výsledku reklamačného procesu bude užívateľa informovať Predávajúci bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania.

Platby kartou sú vykonávané cez platobnú bránu Comgate Payments, a.s., so sídlom Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové, IČ (IČO): 27924505, DIČ CZ27924505. V prípade reklamácie platby je potrebné kontaktovať Predávajúceho telefonicky a e-mailom. Potrebné údaje k reklamácii: telefónny alebo e-mailový kontakt na kupujúceho a číslo objednávky. Predávajúci následne tieto údaje poskytne spoločnosti Comgate, ktorá na základe predložených údajov vykoná šetrenia na overenie oprávnenosti reklamácie. O výsledku reklamačného procesu bude užívateľa informovať Predávajúci bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania.

 

Pre prípadné reklamovanie platby v hotovosti kuriérovi/na výdajnom mieste spoločnostiam:

  • Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji Slovenská Republika

  • Packeta Slovakia s.r.o., so sídlom Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – Nové Mesto, Slovenská Republika

 

musí Kupujúci disponovať potvrdením o platbe, ktoré Kupujúci dostane pri odovzdávaní platby kuriérovi. Potrebné údaje k reklamácii: telefónny alebo e-mailový kontakt na kupujúceho a číslo objednávky. Predávajúci následne tieto údaje poskytne predmetnej spoločnosti., ktorá na základe predložených údajov vykoná šetrenia na overenie oprávnenosti reklamácie. O výsledku reklamačného procesu bude užívateľa informovať Predávajúci bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania.

 

Platobnou kartou (on-line)

Platba kartou je u nás absolútne bezpečná, pretože využívame systém Comgate. Pri platení kartou budete presmerovaní na platobnú bránu Comgate, kde vyplníte číslo karty a platnosť karty. Pokiaľ využívate zabezpečenú kartu, budete ešte vyzvaný na heslo pre autorizáciu platby na internete. Nakoniec sa vrátite na stránky nášho obchodu, kde budete informovaný o úspešnosti Vašej platby.
V našom obchode sa nemusíte báť platiť, platbu za tovar nevyžadujeme vopred. Zaplatiť môžete až pri prevzatí tovaru.

 

Pokiaľ systém nepotvrdí autorizáciu vašej karty, môže to byť z nasledujúcich dôvodov:

  • mohli ste omylom vyplniť nesprávne údaje o platobnej karte

  • v dobe platby nebolo na Vašom účte dostatočné krytie k realizovaniu platby

  • Vaša platobná karta nemá povolené použitie pre transakcie na internete, je nutné obrátiť sa priamo na vydavateľa karty, Vašu banku.

 

V prípade, že Vaša platba NEBOLA potvrdená, nič sa nedeje – Vaša objednávka napriek tomu ostáva uložená v našom systéme a pracovník call centra Vás bude kontaktovať a dohodne s Vami iný spôsob úhrady. ComGate je internetová platobná brána, ktorá umožňuje elektronickým obchodom prijímať platby uskutočnené platobnými kartami asociácii VISA a MasterCard v prostredí siete Internet. ComGate plne podporuje štandard 3D- Secure a bezpečnostné programy.

Systém 3D-Secure zaisťuje bezpečnosť tým, že údaje o Vašej karte neposkytuje obchodníkovi (teda nám), ale priamo banke.
Prenos informácii o karte prebieha pomocou HTTPS protokolu, ktorý Vaše údaje zakóduje tak, že nikto okrem banky si údaje nemôže prečítať.

Je možné použiť nasledujúce platobné karty: VISA a Mastercard

 

Dodacia doba:

Tovar, ktorý je na našom sklade zasielame v priebehu 24 hodín po obdŕžaní záväznej objednávky, v pracovných dňoch. Tovar, ktorý nemáme skladom, bude na požiadanie zákazník informovaný o dodacom termíne.
Tovar, ktorý máme na sklade zasielame formou doručovateľskej spoločnosti SPS, ktorá doručí zásielku najneskôr do 24 hodín od nášho odoslania priamo na Vami zadanú adresu na území SR.
Tovar je tiež možné si vyzdvihnúť osobne v priestoroch spoločnosti SECURKO s.r.o., v Kysuckom Novom Meste, na ulici ČSA 86, 024 04

 

Dodávka prepravnou spoločnosťou:

Prepravu tovaru a zasielanie reklamácii hradí kupujúci. Prípadné časové oneskorenie prepravy tzn. meškanie, alebo nedoručenie tovaru, resp. poškodenie pri preprave vybavuje zákazník s prepravnou službou SPS alebo Packeta. V prípade, ak je potvrdený preberací protokol prepravnej služby, bude podnet na reklamáciu zo strany prepravcu zamietnutý.

 

Sadzby prepravných nákladov pre SR bez DPH službou SPS:

Cena za doručenie zásielky do 24 hodín je 4,00 EUR.
V prípade doručenia akumulátorov, káblov, záložných zdrojov je cena prepravy 6,50 EUR pri každých začatých 20 kilogramoch (do 40kg- 13 EUR, do 60 kg 19,5 EUR, …). Tovar dlhší ako 2m (rampy, …) sa naceňuje individuálne.

Pri požiadavke zákazníka na doručenie zásielky do 9:00 hod nasledujúceho dňa zaplatí zákazník 2 – násobok bežnej sadzby prepravného, pri doručení zásielky do 12:00 hod nasledujúceho dňa zaplatí zákazník 1,5 násobok bežnej sadzby prepravného. Pri požiadavke na doručenie zásielky v sobotu zaplatí zákazník naviac 3,32 EUR . Tieto príplatky budú pripočítané do faktúry individuálne, podľa aktuálneho cenníka prepravy.

Príplatková služba „DOBIERKA“ 

Hodnota  

Príplatok v EUR

do 1000 EUR

5 EUR

do 2000 EUR

10 EUR

do 3300 EUR

0,5 % z hodnoty dobierkovej sumy

Pri preberaní tovaru je zákazník povinný si dôkladne skontrolovať množstvo a typ tovaru, ako aj to či tovar  nie je mechanicky poškodený. Dodatočné reklamácie nemusia byť uznané. Náklady na prepravu tovaru, poistenie a náklady na zaslanie reklamácií hradí zákazník, ak nie je zmluvne dohodnuté inak. Predávajúci neručí za škody vzniknuté pri preprave tovaru. Pokiaľ bude zistené poškodenie tovaru prepravnou službou, je nutné v čo najkratšom čase túto prepravnú službu kontaktovať. Poškodený tovar nesmie byť používaný až do úplného vyriešenia reklamácie. Predávajúci zároveň neručí za škody spôsobené oneskorením zásielky.

 

Sadzby prepravných nákladov pre SR bez DPH službou Packeta Z-Point PP (výdajných miest):

Max. váha zásielky

Cena

do 5,00 kg [max. str. 70 a Σ 120 cm]

2,30 EUR

do 10,00 kg [max. str. 120 a Σ 150 cm]

3,80 EUR

do 15,00 kg [max. str. 120 a Σ 150 cm]

4,30 EUR

Príplatky

Cena

Príplatok za platbu dobierky kartou

1,20%

Palivový príplatok zo Slovenska

10,00%

Mýtny príplatok do 5,00 kg

0,03 EUR

Mýtny príplatok do 10,00 kg

0,09 EUR

Mýtny príplatok do 15,00 kg

0,20 EUR

Mýtny príplatok do 30,00 kg

0,20 EUR

Príplatok za podanie mimo depo

0,40 EUR

Poistenie

Cena

do 700,00 EUR

zdarma v cene služby

do 2 000,00 EUR

2,00 EUR

Príplatok za dobierku

Cena

do 700,00 EUR

1,00 EUR

do 2 000,00 EUR

2,00 EUR

Dôležité informácie a parametre
  • Minimálne rozmery: 10x7x1 cm
  • Maximálna hodnosť zásielky: 15 kg
  • Maximálny rozmer jednej strany zásielky: 120 cm
  • Maximálny súčet rozmerov všetkých troch strán zásielky: 150 cm (napr. zásielka s 50x50x50 cm rozmerov)
  • Zásielky, ktoré presahujú uvedené rozmery, môžu spadať do najťažšej špecifikovanej výhovej kategórie s rozmermi 999 cm
  • Maximálna výška dobierky a poistenia je 700 EUR

 

8. ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY

Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad. Dodávateľ nezodpovedá za prípadné  náklady súvisiace s demontážou a montážou reklamovaného zariadenia.

 

9. POPLATKY DO RECYKLAČNÉHO FONDU

Predávajúci si vyhradzuje právo fakturovať poplatok do recyklačného fondu pre každý produkt, na ktoré sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 223/2001 Z.z. v znení neskorších predpisov. Recyklačný poplatok pri akumulátoroch je 0,32 EUR za 1 kg. Na cenu poplatku sa nevzťahujú žiadne zľavy.

 

10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 1. 11. 2024. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto Všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.